יום שישי, 13 בדצמבר 2013

"שינוי רב מימדי" - מאמר שני, יציאה לשינוי...

אחרי שבדקנו את החיים שלנו (ראו מאמר "מלכודת החיצוני") וראינו שאכן דרוש שינוי. אנו יודעים איזה תחום בחיים אנו רוצים לשנות ורוצים לצאת לשינוי חיצוני.
אני ממליצה להתחיל בשינוי, תוך בדיקה של צורת החשיבה שלנו (מימד אחד), מהם דפוסי החשיבה - תבניות חשיבה שגדלנו עליהן, או שנוצרו עם דרך החיים העכשווית ובהן אנו חושבים גם היום, תבניות אלה יוצרות את דפוסי הרגש התגובות הרגשיות (מימד שני), שיוצרים את דפוסי ההתנהגות (מימד שלישי), שיוצרים את ההתנהלות שלנו (מימד רביעי), שמשפיעים על דרך קבלת החלטות (מימד חמישי), ועוד ועוד מימדים ורבדים...שיוצרים את הגישה שלנו לחיים שיוצרים את המציאות האישית של כל אחד מאיתנו....
אך נישאר במימד הראשון. צורת החשיבה שלנו משמעותית בתחילתו של תהליך שינוי, שכן אם אנו עושים שינוי אך לא משנים את תבניות החשיבה, התוצאה היא שינוי חיצוני או כפי שאני מכנה אותו תזוזה. אך התחושה הפנימית נשארת אותה תחושה ולאחר זמן קצר של שמחה עקב השגת תוצאה חיצונית,
תחושת הפספוס חוזרת והחיים ממשיכים בדרך מקבילה ללא שינוי מהותי של צמיחה. התוצאה במציאות יוצרת תסכול ותחושה שעשיתי שינוי אך שום דבר לא השתנה.
המלצה שניה שלי ביציאה לשינוי (המלצה ראשונה - בדיקת מלכודת החיצוני לפני שינוי): קחו שבוע התבוננו בחיי היומיום שלכם על הדרך בה אתם חושבים, בדקו איזו שפיטה עוברת לכם בראש בקשר להתרחשויות, אלה הם המקומות  בהם גם דרוש ליצור שינוי תצורת חשיבה.
האם אלה תבניות חשיבה שמכשילות אותנו, שאינן תואמות את הכיוון שאליו אנו רוצים להגיע. תבניות חשיבה ישנות יכולות אף להיות מעקבות  במהלך השינוי.
ניתן  לעשות זאת בדימוי של כאילו מישהו אחר (ואף באמת להתייעץ עם מישהו אמיתי) מה הוא היה חושב על התרחשויות יומיות אלו... מה היה עובר לו בראש.
להסתכל על עצמינו חושבים מבחוץ מסייע לראות את תבניות החשיבה ולשנות אותן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה